Vineventyret på Røsnæs
Dyrehøj Vingaard er i dag langt den største vinproducent i Danmark. Deres vine har allerede på 11 år høstet adskillige priser. Men det er ikke nok med eventyrlyst; der skal professionalisme og drivkraft til for at nå dertil - og gerne endnu videre.
Læs hvad Landbrugsnyt skrev
Udlandet har for alvor fået øjnene op for Danmark som vinland
På baggrund af stigende temperaturer i de klassiske vinlande som Frankrig, Spanien, Italien og mange flere begynder vinområderne så småt at flytte sig og vinbønderne at tilpasse sig. Det har fået den internationale presse til at kigge på de nye vinlande oppe mod nord. Læs de spændende artikler her om en vinverden i forandring.
Crazy making wine in Denmark
“I was a pig farmer,” exclaims Tom Christiensen. “I was about 40 and I decided to sell the pig farm and did something stupid. My wife wanted to live on this farm. It was a mess but I was a bit crazy about the buildings. I changed everything. The only thing that remains are the walls.
Du kan læse hele artiklen her
”I'm a correspondent for the Wall Street Journal and I'm writing a report about northern wines”
Sådan lød det noget overraskende den dag i telefonen, hvor jeg blev ringet op af Bojan Pancevski. Det blev til artiklen "Chateau Viking: Climate Change Makes Northern Wine a Reality", der blev bragt i The Wall Street Journal den 29. oktober 2019.
Baggrunden for artiklen er interessen for om man kan drive en forretning i Skandinavien som vinbonde. Klimaforandringerne gør, at vinbønder over hele verden skal tilpasse sig derfor er det interessant at se hvad der rør sig i det kolde vikingland mod nord.
The Wall Street Journal er USA's største avis og dækker først og fremmest nyheder og baggrundsstof om amerikansk og internationalt erhvervsliv og finansverden.
New Tork Times
Liz Alderman fra the New York Times besøgte os for at høre om den danske vinproduktion. Hun er Chief Business Correspondent, Europe og har undersøgt hvordan klimaforandringerne ændre det europæiske vinkort. De stigende temperaturer tvinger nogle europæiske vinbønder til at ændre kurs og flytte deres marker enten op i bjergene eller nord for grænsen.
Norwegian Airlines
Norwegian Airlines blad N, der deles ud til alle selskabets passsagerer, har også fået øje på, at dansk vin har nået et meget højt kvalitetsniveau. Derfor har de tidligere i år haft et reportagehold rundt i hele landet for at besøge de vingårde, som de synes er de mest spændende i Danmark. Det er der kommet fire interessante portrætter ud af.
Her kan du læse artiklen om Dyrehøj Vingaard
Nyt brand NÄS
NÄS er vores andet brand som vi har udviklet til salg i supermarkeder. Også i dette brand skaber vi kvalitetsvine, men vi satser bevidst på at ramme en lavere og mere konkurrencedygtig pris, da indkøberne i supermarkedskæderne kræver 'skarpe priser' til fordel for deres kunder. NÄS giver endnu flere forbrugere mulighed for at stifte bekendtskab med dansk kvalitetsvin. Den lavere udsalgspris giver også god mening for Dyrehøj Vingaard da salg til supermarkederne giver god volumen. Den større volumen kan vi levere nu hvor vinmarkerne har fået noget alder og forventes at yde stabilt højere høst i de kommende år.
I NÄS regiet startede vi med at markedsføre NÄS rosé og NÄS hvidvin. De blev efterfulgt af to gins; NÄS Gin Havtorn og NÄS Gin Agurk. De sidste to skud på stammen er to mousserende vin; nemlig en rosé og en hvid boble. Til julesalget kommer og en NÄS Kirsebærvin.
Vi har fået en aftale om forhandling med en række lokale COOP butikker Kvickly og Brugsen..
Medierne skrev
Her kan du læse Berlingskes artikel. Der har også været bragt artikler i lokale aviser den seneste tid, hvor vi har fået flot omtale, Nordvest Nyt skrev.