Pressen skrev

Udlandet har for alvor fået øjnene op for Danmark som vinland

På baggrund af stigende temperaturer i de klassiske vinlande som Frankrig, Spanien, Italien og mange flere begynder vinområderne så småt at flytte sig og vinbønderne at tilpasse sig. Det har fået den internationale presse til at kigge på de nye vinlande oppe mod nord. Læs de spændende artikler her om en vinverden i forandring.

 


”I'm a correspondent for the Wall Street Journal and I'm writing a report about northern wines”

Sådan lød det noget overraskende den dag i telefonen, hvor jeg blev ringet op af Bojan Pancevski. Det blev til artiklen "Chateau Viking: Climate Change Makes Northern Wine a Reality", der blev bragt i The Wall Street Journal den 29. oktober 2019.
Baggrunden for artiklen er interessen for om man kan drive en forretning i Skandinavien som vinbonde. Klimaforandringerne gør, at vinbønder over hele verden skal tilpasse sig derfor er det interessant at se hvad der rør sig i det kolde vikingland mod nord.

The Wall Street Journal er USA's største avis og dækker først og fremmest nyheder og baggrundsstof om amerikansk og internationalt erhvervsliv og finansverden.

Du kan læse artiklen her

 

New Tork Times

Liz Alderman fra the New York Times besøgte os for at høre om den danske vinproduktion. Hun er Chief Business Correspondent, Europe og har undersøgt hvordan klimaforandringerne ændre det europæiske vinkort. De stigende temperaturer tvinger nogle europæiske vinbønder til at ændre kurs og flytte deres marker enten op i bjergene eller nord for grænsen.

Du kan læse artiklen her

 

Norwegian Airlines

Norwegian Airlines blad N, der deles ud til alle selskabets passsagerer, har også fået øje på, at dansk vin har nået et meget højt kvalitetsniveau. Derfor har de tidligere i år haft et reportagehold rundt i hele landet for at besøge de vingårde, som de synes er de mest spændende i Danmark. Det er der kommet fire interessante portrætter ud af.

Her kan du læse artiklen om Dyrehøj Vingaard

 

 

Nyt brand NÄS

NÄS er vores andet brand som vi har udviklet til salg i supermarkeder. Også i dette brand skaber vi kvalitetsvine, men vi satser bevidst på at ramme en lavere og mere konkurrencedygtig pris, da indkøberne i supermarkedskæderne kræver 'skarpe priser' til fordel for deres kunder. NÄS giver endnu flere forbrugere mulighed for at stifte bekendtskab med dansk kvalitetsvin. Den lavere udsalgspris giver også god mening for Dyrehøj Vingaard da salg til supermarkederne giver god volumen. Den større volumen kan vi levere nu hvor vinmarkerne har fået noget alder og forventes at yde stabilt højere høst i de kommende år.

I NÄS regiet startede vi med at markedsføre NÄS rosé og NÄS hvidvin. De blev efterfulgt af to gins; NÄS Gin Havtorn og NÄS Gin Agurk. De sidste to skud på stammen er to mousserende vin; nemlig en rosé og en hvid boble. Til julesalget kommer og en NÄS Kirsebærvin.

Vi har fået en aftale om forhandling med en række lokale COOP butikker Kvickly og Brugsen..

 

Medierne skrev

Her kan du læse  Berlingskes artikel. Der har også været bragt artikler i lokale aviser den seneste tid, hvor vi har fået flot omtale, Nordvest Nyt skrev.